filosofie/discussie groep
 
 
 
 
 love is.. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
ig=bl



Geregistreerd op: 18 Feb 2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 21-06-2011 19:28:03 Reageren met citaatTerug naar boven

Is liefde de grootste zingever van het leven?
Volgens mij wel, aangezien de mens het gelukkigst is als hij liefde gevonden heeft, en het verliezen van liefde is 1 van de zwaarste dingen om overheen te komen..
Correct me if I'm wrong Wink
Profiel bekijkenStuur privébericht
maptiqv
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Feb 2011
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: 21-06-2011 19:31:50 Reageren met citaatTerug naar boven

Zou 'het zoeken naar de zin in het leven' niet de grootste zingever van het leven kunnen zijn?

waarbij liefde slechts een onderdeel van het zoeken naar een zin blijkt te zijn, en net als de rest allemaal onderdelen zijn van het geheel dat is leven.

Exclamation Question Exclamation
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
ig=bl



Geregistreerd op: 18 Feb 2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 21-06-2011 19:36:31 Reageren met citaatTerug naar boven

Ik denk juist dat liefde een doel is, en niet slechts een middel.. want als je zegt dat het slechts een middel is, blijft 'de zin van het leven' zo mythisch.. en ik denk dat het juist bevrijdender is als je liefde als 'echte zin' bestempeld Wink
Profiel bekijkenStuur privébericht
maptiqv
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Feb 2011
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: 21-06-2011 20:03:33 Reageren met citaatTerug naar boven

1. wat verstaat ge dan onder liefde?
Liefde voor een lief, liefde voor u vrienden, liefde voor u familie, liefde voor u naaste (hoever dat ook mag gaan), liefde voor het vak ...

2. Het bepalen van wat voor u de zin van het leven benaderd, zou dat dan niet eerder de zin van het leven zijn? Want is liefde dan werkelijk de grootste zingeving die een mens kan geven?
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
ig=bl



Geregistreerd op: 18 Feb 2011
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 22-06-2011 22:26:54 Reageren met citaatTerug naar boven

1. Ik heb het over die liefde voor uw partner, dus de liefde die ge voelt voor die persoon die u 1 maakt, die uw andere 'helft' is..
Ik denk dat voor veel mensen dit hun grootste doel is, omdat ze zo gelukkig worden..

2. Daar heb ge ergens wel een punt.. mss is het zoeken naar de zin idd gwn de zin van het leven, omdat de mens zo bezig blijft, gemotiveerd blijft om een goed leven te blijven leiden..
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum